2009 topp 3!

Jag har funderat på att göra en "Det här hände 2009"-lista och nu tänkte jag slå slag i saken :) här får ni en lista med det gångna året enligt mig största händelser!

Plats nummer 1
KING OF POP LÄMNAR OSS!
Michael Jackson föddes den 29 augusti 1958 och dog den 24 juni 2009.
Klockan 12.21 slutade MJ's hjärta slå för gott och efter heroiska insatser på UCLA Medical Center dödförklarades popstjärnan 13.26 lokal tid med många konstiga läkemedel i kroppen.
Efter sig i livet lämnade han verk som "Thriller","You are not alone","Man in the mirror" med mer med mer. Men han lämnade också sina barn Prince Michael, 12, Paris Katherine, 11 och Prince Michael ll ("Blanket"), 7. 
  

Michael Jackson - Earth song

Michael Jackson - They don't really care about us

Michael Jackson - Billy Jean

Michael Jackson - Thriller

Michael Jackson - Black or white


Michaels dotter pratar på minnes stunden.


och till slut trailern till This is it!



plats nummer 2
ZLATAN DANSAR IN PÅ CAMP NOU
Vem hade inte kunnat tro att allas våran Zlatan skulle gå in i premiär matchen mot Sporting Gijón och bli målskytt? Efter att ha tagit de lungt hela matchen tills de var 10 minuter kvar slog Dani Alves in ett inlägg som gick via en Gijón spelare till pannan på Ibra och rätt in i vänstra hörnet!

underbar människa...



plats nummer 3
CHRIS BROWN & RIHANNA
Inte trodde man att det otroligt söta parets förhållande skulle sluta i en bil som ledde till en rättsal?
Enligt källor ska Chris & Rihanna lämnat en fest i en hyrd Lamborghini. När bråket började ska Chris ha stannat vid en väg kant varpå Rihanna kastat ut bilnycklarna och Chris flammat upp. Sen är resten historia. Chris erkännde och fick 180dagars samhälls tjänst. Som ni säkert vet så skriver Chris låt efter låt för att Rihanna ska förlåta honom eller är det bara för att få tillbaka sina fans..?
Chris Brown - Changed man

Chris Brown - Cry no more

Chris Brown - Apology

Chris' "i'm sorry songs"

kände nästan att jag behövde ha med Chris' förlåt video också :)





plats nummer 4
TIGER WOODS OTROHET!
ojojoj, långt från botten ligger ju Tiger Woods otrohets affärer :o Förtillfället ligger Tiger Woods lågt med golfen och Elin har firat sin 30års dag utan Tiger. ajajaj






plats nummer 5
SARAH SJÖSTRÖM TAR VM GULD!
Sarah Sjöström åkte till VM i Rom, Italien och kom hem med guld och nytt världsrekord i 100m fjäril!





plats nummer 6 1
NEW MOON
(hahaha, klart!:D)
vad säger ni twifans och alla ni andra, var inte New Moon releasen årets största höjdpunkt! joo, de va nog fan de! :D
Jag är garanterat säker på att de var fler människor än jag själv som höll på att hoppa ur biograf stolen när filmen började? :D fysjuttttton vad den var bra, lovely!


awsome!




plats nummer 7
TAYLOR SWIFT
Här snackar vi genombrott! Hon har ju verkligen slagit igenom 2009, go for i girl! :)
Jag bara älskar hennes musik video så jag tar med dom! :)

Taylor Swift - Love Story

Taylor Swift - Whtie horse

Taylor Swift - You belong with me


och sen får vi ju inte glömma Taylor x2! :D

bilden är från filmen dom håller på och spelar in :)


som ni ser så tog jag med långt ifrån alla speciella händelser men här har ni ett par, :) 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0