hur man laddar ner typsnitt :)

Nu har dagen dragit igång och jag sitter och läser FRIDA ;) idag hade jag tänkt åka in och titta på KM när damlaget spelar men jag har så förbaskat ont i ryggen så jag tar mig en "hemma dag" i stället  ;)

jag gjorde ju en bild med en massa olika typsnitt som jag visade här så jag tänkte ta och visa hur man tankar ner dom :)
jag laddar ner mina stilar från här ifrån dafnot.com. När du laddarner typsnitt så bör du andvända dig av ett program så att du kan andvända dom sen, jag andvänder mig utav Winzip.

när du valt typsnittet du vill ladda ner klickar du på download, titta så att de står free under bara, annars så kan de kosta pengar.

i rutan som kommer kommer upp klicka på spara.

I nästa ruta sparar du typsnittet i ett dokument där du hittar det sen. Glöm inte att spara i rätt fil.

och sen öppna...

I rutan som kommer upp finns filen med typsnittet.

Nästa steg är att öppna WinZip och dra filen dit.

klicka sedan på add.

då ska de se ut såhär...

sen öppnar du kontrollpanelen och sen teckensnitt.

... och drar filen från WinZip till innehållet.

nu ska typsnittet finnas där och du kan andvända det i t ex photoshop :)

sen är det bara att andvända :)
*hostjagharnyttphotoshophost*

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0