"Studiedag"

Har precis vart i duschen och fräschat till mig lite :)
Dagen kunde ju inte börja bättre, bussen körde fast och vi gå där mitt på vägen till borgunda bussen, haha!
Men (tyvärr ;)) så kom vi till skolan och hann med bussen in till Falköping. Det var starten på Tema-Veckan och vi åkte alltså in till Falköping på Studiebesök. Eftersom att vi hade miljö som tema så va vi på diverse återvinnings stationer och jag tar dom väll i ordning! ;)
Först va vi på Soptippen, det lukta skit (a) Först fick vi titta lite på alla sopor och usch vad illa det luktade. Hon 'tanten' berättade lite om någonting som jag inte riktigt hängde med på, men det går nog bra ändå ;)
    
Sen åkte vi vidare till Avfallsanläggningen (?) där luktade det nästan ännu värre. Där gick vi mest runt och 'killen' visade oss runt bland dom olika stationerna. Först rensade dom bort typ tamponger och rakbland och sånt och delade upp kiss och bajs. Sen renade dom kisset steg för steg och bajset gjorde dom till en 'massa' usch vad de lukta asså ;) inget man allt för gärna tar ett bad i om man säger så ;)
    
Efter det så åkte vi till Centarlskolan kanske inte så mycket miljö där men, vi käka där. Iskalla makaroner och köttbullar, wey! Sen var vi på deras 'skolgård' lite, de va ju massa gunger och sånt efter som att det var lekis och alltiett där, haha, riktigt kul! Jag har inga bilder därifrån ;)
Sen gick vi tillbaka till bussen som stod utanför Bruk för alla så vi gick dit och lyssnade på en tant och en vanlig dam, typ, de var nog det tråkigaste på hela dan,men vi överlevde ju i alla fall. Haha :)
Till sist sist så åkte vi till Fjärrvärme värket där fick vi se hur man brände flis och massa sånt, där luktade det inte så det var en bra slut på dagen.

Tillbaka på skolan gick vi och köpte en påse godis ;) och sen bussen hem. Åkte in till falköping för att köpa dom ûbersnygga jeanslegginsen men, självklart, va dom slut, Så jag åkte hem igen och fika lite med morfar och sen gjorde jag Livstilsfrågorna, eller typ i alla fall ;) Nu är klockan tio och jag ska väll lägga mig och kika lite på tv.
Godnatten<3


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0