Emil 14, grattis!

Idag är det ingen mindre än Emils fjortisdag.
Ha den äran och hoppas dagen var bra :)

Skolan idag var rätt lugn, tills det började dra ihop sig och vi skullle gå ner till bussen.
Jag älskar dig maria!
För er lite mindre närvarande ska jag försöka ge en hyffsad beskrivning av händelsen;
Det börjar väll egentligen med att Erik tar Marias vante, och hon försöker sjävlklart ta tillbaka den. Tillslut blir hon trött på honom och ropar på Max. Max kommer och Eriks blick faller dit, då, helt oväntat, tar Maria ett språng med alla sina krafter och skringer rakt på Erik. (som inte hinner reagera) Hon har sån kraft att han flyger som bara den, in i väggen. Han ligger kvar där ett tag men sen reser han på sig röd i ansiktet av ilska och han liksom skakar. Maria ger i från sig ett skrik och springer som bara fan in på toaletten, där Martina är. Maria springer in, låser och stänger dörren innan Martina hinner blinka. Efter ett tag så börjar (enligt Martina) någon sparka och slå på dörren, Erik. Jag, 0livia och 0skar skrattar och kämpar efter luft medans Maria skriker för livet och Martina (och Rebecca som hållet till utanför) förstår fortfarande inte vad som har hänt. (Hon får en förklaring av Maria inne i badrummet) Efter ett tag kommer Cicci ut och försöker få en förklaring, och efter ett tag även Claudia. Sen dyker Peter också upp. Lung som en filbunke lyfter han bara bort Erik. Det strömmar även ut en massa spanska-'barn' efter som Claudia och Cicci har gått därifrån.
Maria vågar sig
efter ett bra tag ut och gömmer sig bakom folksamlingen som uppstått. Det slängs ut ett par riktigt bra komentarer som - Här Maria, ta bilnycklarna och göm dig i bilen. Och det är bara en av alla komentarerna.
Tillslut så är allt lungt i alla fall. Men ett gått skratt, de kan jag tala om att vi fick! =D
Sjukt kul!

I går trodde jag att de skulle bli vår, solen lös när jag gick från bussen och allt var toppen! Men i morse vaknade jag och gick ut till fem minus grader. Jag vill ha sommar nu!
Skolan var som sagt lugn och när jag kom hem tog jag en dusch, gjorde en ansiktsmask och tog hand om mig själv rent ut sagt! Efter cyklandet och allt tjohej så får vi finbesök. Inga mindre än Fredrik och Emelie. Helkul!

Nu ikväll har jag spelat sims och kollat på Let's dance. Haha, vilken fredag kväll =D

/a


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0