Delfinerna <3

Jag kikade lite på nyheterna precis och såg något av det värsta som jag någonsin har sett! Delfin mord! Inslaget handlade om  hur Japans delfiner som inte blir sålda brutalt blir mördade. Videon hör inte till tv4'as inslag men jag tycker den är jäkla hemsk så jag va tvungen och ta den. Funderar på ifall det är tv4'as ursprungsvideo... Jajaj, care. Men det här är något som jag verkligen care'ar om!
Det är alltså ett (flera?) av Japans delfin företag där man sysslar med delfin försäljning. Man fångar in dom med små hel taskiga båtar. Visar upp dom för köparna (som är från diverse företag runt om i världen) och dom som inte blir sålda förs till en lite bukt. Där är dom tills "arbetarn" (som som arbetar med skiten) tar sig tid att hugga ihjäl dom. Slakten är brutal och "resterna" är, speachless!
Ta en titt men precis som tv4 så måste jag varna för starka & brutala bilder!

vid 4:50 börjar dramat

Det blev aldrig någon riktigt bra bild med "resultatet" men jag hittade en på aftonbladet.se

Vad tycker ni? Hur jävla hemskt som helst. Dom där kräken borde hängas upp & ner! Skjutar & bli piskade med spik-snärtor! Jag blir så jävla förbannad när det är sån här skit i världen!

Kommentarer
Postat av: Michaela

Fy fan vad hemskt :S

2009-11-15 @ 15:15:19
URL: http://miichaaela.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0