mellandagsrea?

Nu jävlar ska ni veta!
Jag har skaffat spotify ;o JAG?! men jag sitter bara och drogar kent så jag kan ju behöva lite hjälp på det stadiet? hmmmm.. jiä :)
Annars så är det kanon med mig, jag är lite småförkyld bara (inte bra & bli sjuk till nyår bara :() men inget värre :) Nu är det ju inte mer än tre dagar kvar tills vi får inviga 2010 ,och det betyder att jorden går under om 2 år? ;) jag har faktiskt inte sett filmen men ni som har sett den kanske är lite skrämda? ;)

Nu befinner vi oss mitt i mellandagsrean som ni förhoppningsvis(?) har märkt :) Det är ju inte heltfel att komma hem med dubbelt så mycket grejer som man vanligtvis skulle få. Men precis som allt annat har det sina nackdelar, så här kommer ett par tips om vad man kanske ska tänka på? :)
För hur kul är det att :
* komma hem med trasiga grejer? 
- På rean så det inte sällan det ligger grejer huller om buller och folk är som tokia för att dom inte hittar just det dom vill hitta. Då blir det ju lätt att man rycker och drar i sakerna och utan att man märker det så går det gärna sönder. Så kolla allt igenom grejen innan du betalar för det är ju inte kul att ha ett trasigt plagg (t ex) hemma som man inte kan lämna tillbaka.  
+ men om det är den sista tröjan som jag bara såååååååååååååå gärna vill ha då? Titta ifall det går att laga om det är i ngn söm eller liknande. Eller om det är trasigt där man inte lägger märke till det/ser. Annars får man ju välja själv.
* komma hem med grejer som man aldrig kommer andvända?
- Tänk att i butiken hittat nått som "bara var såååå snyggt" och sen komma hem och tänka "va f*n ska jag ha det här till?!" Så ett tips är att alltid tänka hur eller när du ska andvända just det plagget (t ex) så man kan andvända det!
+ Är det redan försent kan det vara bra att sätta igång hjärna och trimma den lite. Hur kan du förändra plagget så att du vill andvända det? Kan du klistra på nitar? paljetter? eller andra detaljer. Kan du klippa lite? Göra det till ett annat plagg (t ex från en t-shirt till ett linne) osv. TÄNKTÄNKTÄNK! :)

Nu hinner jag inte skriva mer för det börjar lukta gått ifrån köket, inte matvrak här inte
ha en fin kväll nu! ♥


påväg ut?

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0